Site Loader

Wiele osób boi się kupować buty damskie w sieci, ponieważ obawia się, że te, jeśli nie spełnia ich oczekiwań, będą leżały w szafie. Niektórym wydaje się bowiem, że sklep internetowy rządzi się swoimi prawami i niemożliwością będzie oddanie butów, które nie spełniają naszych oczekiwań lub są wadliwe. Nic bardziej mylnego. Każdy konsument ma prawo do zwrotu towaru. Jeśli jesteście ciekawe, jakie prawa macie w tym zakresie, zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

Buty skórzane mogą być reklamowane

Reklamacja jest jednym z najczęstszych roszczeń, jakie stosuje konsument wobec sprzedawcy. Warto jednak pamiętać, że reklamacja powinna być złożona we właściwy sposób. Tylko wtedy ma szansę być właściwie rozpatrzona.

Przyglądając się przepisom, śmiało można stwierdzić, że buty damskie, męskie i dziecięce można reklamować bez względu na to, czy kupiło się je od przedsiębiorcy, czy od osoby prywatnej. Zarówno dla pierwszego, jak i drugiego przypadku ustanowiono odrębne przepisy prawne.

Jakie przepisy prawa obowiązują w Polsce?

Zdajemy sobie sprawę z faktu, że to, co napisaliśmy powyżej, jest dla wielu z Was światełkiem w tunelu. Okazuje się bowiem, że często chcielibyście kupić obuwie damskie w sieci, jednak obawiacie się, że jeśli nie będzie pasowało, nie da się go zwrócić. Oczywiście tak nie jest.

Przeglądając przepisy, należy mieć na uwadze, że nabywając buty od osoby prywatnej, reklamację można złożyć z tzw. rękojmi. Jeśli chodzi o zakup u przedsiębiorcy, tutaj można rozpocząć reklamowanie produktu z odpowiedzialności sprzedawcy, któremu można udowodnić niezgodność towaru z umową.

Czego można żądać, kiedy reklamuje się buty?

Jeśli chciałybyście zareklamować buty damskie skórzane lub wykonane z innego tworzywa, musicie wiedzieć, że bez względu na miejsce zakupu (sklep internetowy czy stacjonarny), macie takie same prawa. Czego możesz żądać, jeśli okaże się, że buty są wadliwe lub nie spełniają Twoich oczekiwań? Przede wszystkim wymiany na nowe lub zwrotu gotówki. Jeśli jednak takie rozwiązanie nie będzie możliwe, zawsze można żądać naprawy butów lub, jeśli wada nie jest duża – obniżenia ceny towaru i zwrotu nadpłaty.

Podstawowym błędem, przez który reklamacje są odrzucane jest natychmiastowe żądanie zwrotu pieniędzy. To jest możliwe, jeśli wiadomym jest, że butów nie da sie naprawić lub koszt naprawy będzie bardzo wysoki. Co więcej, to konsument musi wówczas udowodnić, że butów nie można naprawić.

Jak długo trzeba czekać na odpowiedź na reklamację?

Każdy przedsiębiorca, po otrzymaniu reklamacji od klienta, musi ustosunkować się do niej w ciągu 14 dni. Jeśli nie wyrobi się w tym czasie, istnieje możliwość uznania reklamacji. Tak dzieje się jednak w przypadku, gdy żądamy naprawy lub wymiany towaru.

Atrakcyjne buty damskie znajdziesz na https://margoshoes.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *